Thursday, April 23, 2009

Cu Chi d' Mekong (El Shoppen d' Viet VI) Bab IX

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera;

Hari ini (23 April 2009), semua ahli rombongan telah mendapat kelulusan untuk keluar negara. AlhamdulilLah kerana setakat ini, proses lawatan masih lancar berjalan.

Saya juga menutup penyertaan untuk lawatan ini kerana tempoh yang semakin suntuk. Prosedur untuk keluar negara memerlukan kita memohon untuk ke luar negara sekurang-kurangnya dalam tempoh sebulan daripada tarikh bertolak ke luar negara. Ini bermakna, sebenarnya masih ada seminggu lagi untuk rakan-rakan yang belum mendaftar untuk berbuat demikian, namun sekiranya tuan/puan masih ingin turut serta, tuan/puan perlu memproses sendiri kebenaran untuk keluar negara.

Setakat ini, insuran JPA juga telah pun diambil bagi semua peserta kakitangan IPDA. Tuan/Puan bolehlah memaklumkan kepada pasangan tuan/puan yang turut serta atau anak-anak tuan yang turut serta untuk mengambil insuran berkenaan melalui pejabat masing-masing sekiranya mereka juga adalah kakitangan kerajaan. Untuk makluman, kakitangan kerajaan diberi keistimewaan untuk menggunakan insuran ini sekali dalam setahun khas untuk lawatan keluar negara. Saya mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Puan Azalina (kerani pentadbiran) yang membantu untuk mendapatkan insuran ini.

Bagi tuan/puan yang memerlukan maklumat untuk mengisi borang kebenaran keluar negara untuk pasangan, di sini saya sampaikan maklumat tersebut. Sila pastikan borang itu dihantar pada minggu hadapan sebelum 28 April untuk mengelakkan kesuntukan waktu. Suka diingat bahawa terdapat dua borang yang perlu diisi, iaitu Borang Menghadiri Seminar, Lawatan Rasmi dan Lawatan Persendirian Ke Luar Negeri (Lampiran A). Borang ini perlu diisi dalam 3 salinan dan dikembalikan kepada ketua jabatan (Ketua tempat bertugas : Guru Besar, Pengetua, Pengarah dsb).

Borang kedua ialah Permohonan Untuk Pergi Ke Negari-Negeri Komunis dan Negeri-Negeri Terhad (Lampiran B) yang perlu diisi dalam 5 salinan.

Sila download borang tersebut di http://www.shoaaibi.com/borang.htm Sila muat turun dari sana.

Isilah kedua-dua borang tersebut mengikut kehendak borang tersebut.

Saya telah mengisikan maklumat asas yang diperlukan dalam ruang kosong dalam borang tersebut, tuan/puan hanya perlu isi bahagian maklumat peribadi tuan/puan dan kemudian cetak borang tersebut. Saya berharap ini akan dapat membantu tuan/puan.

Sekian dulu untuk kali ini, semoga tuan/puan sihat sejahtera.

2 comments:

  1. selsema babi blh pi ka vietnam??

    -ahli rombongan-

    ReplyDelete
  2. Sila rujuk bab X. Terima kasih kerana memberi komen.

    ReplyDelete