Sunday, February 8, 2009

Chu Chi d' Mekong (El Shoppen d' Viet VI) Bab III

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Mulai hari ini (Ahad - 8 Feb 2009), saya membuka pendaftaran secara offline untuk rakan-rakan yang mungkin menghadapi masalah untuk mendaftar secara online di http://www.shoaaibi.com/ . Saya berharap dengan kemudahan pendaftaran melalui dua saluran (online dan offline), rakan-rakan yang ingin turut serta dalam lawatan ini akan segera mendaftar. Borang penyertaan telah ditampal di papan kenyataan bilik punch card staff. Tuan/Puan bolehlah menuliskan nama tuan/puan di sana.

Saya memohon rakan-rakan untuk mendaftar segera kerana AirAsia akan mengadakan promosi tempat duduk percuma (cuma bayar cukai lapangan terbang dan yuran pengurusan) bermula 10 Februari 2009, iaitu hari Selasa ini (Sila lawati laman web AirAsia). Oleh itu, saya berharap kita dapat memuktamadkan penyertaan dengan secepat mungkin, kerana kita perlu mendapatkan tiket-tiket tersebut lebih awal, sebaik sahaja tawaran tempat duduk percuma dibuka.

Saya sangat bimbang sekiranya kita tidak sempat mendapatkan tiket-tiket tersebut lebih awal kerana harga tiket pada sekuen berikutnya akan ditokok dengan drastik, menjadikan harganya agak mahal (untuk menampung harga tempat duduk percuma yang ditawarkan - model perniagaan AirAsia). Jika ini berlaku, kos pakej kita akan meningkat lagi.

Walau bagaimanapun, sekiranya sebahagian daripada kita dapat memuktamadkan tempahan dan dapat mengambil tempat duduk percuma itu, kos pakej kita akan dapat distabilkan bagi menghadapi kenaikan tiket yang drastik pada sekuen berikutnya.

Memandangkan saya telah menetapkan tarikh lawatan, saya berharap agar rakan-rakan yang ingin turut serta dapat mendaftar segera dan kita bolehlah terus menempah tiket penerbangan. Selepas menempah tiket penerbangan, kita tidak akan bimbang lagi dengan kos pakej, kerana semakin dekat dengan tarikh penerbangan, tiket AirAsia akan menjadi lebih mahal.

Semoga lawatan ini juga akan berjaya seperti lawatan yang telah lepas.

No comments:

Post a Comment