Thursday, February 26, 2009

Chu Chi d' Mekong (El Shoppen d' Viet VI) Bab VI

Assalamualakum & Salam Sejahtera...

Hmmmm.... dah masuk Bab VI dah.... Sekarang dah masuk minggu terakhir bulan Februari. Minggu depan kita semua akan menghadapi audit dalaman ISO. Semoga semuanya berjaya. Tahun ini saya kembali kena buat kerja ISO selepas beberapa tahun hanya terlibat dengan PT09 dan PT11 saja... Kali ni tambah lagi dengan PUS-03... heheh... harapnya lepas dengan berjaya la audit dalaman kali ni. Sebenarnya banyak lagi nak kena belajar. Terima kasih banyak kepada Tuan Haji Faharol Razi, Pn. Hjh. Mahanee (mantan PKULDP & KULDP) yang banyak 'menurun'kan banyak ilmu... halalkan la segala ilmu yang diperturunkan....

Berbalik kepada projek lawatan ke Ho Chi Minh... Saya sudah pun menanggalkan iklan dan pendaftaran offline di papan kenyataan di bilik punch card. Sebenarnya, pendaftaran online masih dibuka kerana kekosongan masih ada. Cuma yang daftar selepas ini tidaklah akan mendapat harga pakej yang sama dengan yang telah mengambil tiket.

Seperti yang telah saya terangkan dalam bab V, AirAsia akan menaikkan tambang secara drastik selepas sesuatu tawaran istimewa. Harga tambang istimewa telah habis, jadi memang harganya telah naik secara drastik. Mungkin harga pakej selepas ini akan mencapai RM1380 atau lebih. Sebenarnya, saya sendiri tidak berani lagi untuk mengambil peserta tambahan kerana kenaikan tambang yang drastik ini.

Untuk pengetahuan rakan-rakan sekalian, tambang AirAsia pada 29 Mei<>1 Jun KUL<>SGN ialah RM615 (selepas dimasukkan caj bagasi).

Walau bagaimanapun, semasa saya memeriksa laman web MAS, mereka juga sedang mengadakan promosi hebat (untuk bersaing dengan AirAsia). Saya tidak pasti berapa tempat duduk lagi yang masih ada dalam penerbangan pada tarikh yang sama, tetapi sesiapa sahaja yang mahu ikut serta, tetapi dengan menaiki penerbangan MAS yang lebih selesa, silakan berjumpa saya. Sekiranya tambang istimewa MAS masih kedapatan, saya tidak mempunyai halangan untuk memberikan rakan-rakan terbang dengan MAS. Jangan risau sekiranya kita menaiki penerbangan yang berbeza. Penerbangan AirAsia berlepas pada jam 7:25AM, manakala MAS pada 9:05AM, jadi peserta AirAsia akan menunggu peserta MAS di Ho Chi Minh City. Sejam setengah menunggu di Lapangan Terbang Tan Son Nhat tidak menjadi masalah kerana kita boleh meninjau sekitar sambil bergambar.... Sebagai balasan, peserta MAS pula akan menunggu peserta AirAsia dalam penerbangan pulang, kerana pesawat MAS akan berlepas pulang pada jam 4:40PM manakala AirAsia pada jam 5:25 petang. Lagi pun, bas perlu mengambil peserta MAS di terminal utama, kemudian bergerak ke LCCT untuk mengambil peserta AirAsia.

Jadi cepatlah, sementara tawaran dari MAS masih ada....

Bagi yang telah menempah tiket, saya berharap agar rakan-rakan bolehlah mula mengumpulkan bayaran untuk pakej. Sila semak baki bayaran di laman web http://www.shoaaibi.com/ dan klik pada menu Vietnam 2009. Masukkan no kad pengenalan rakan-rakan menggunakan format sempang, contohnya 700110-02-5665 dan klik butang semak. Untuk makluman rakan-rakan sekalian, tuan/puan cuma perlu semak menggunakan no kad pengenalan sendiri sahaja. Saya telah mengira baki bayaran tuan/puan mengikut jumlah peserta yang tuan/puan bawa. Sekiranya tuan/puan menggunakan no kp pasangan, jumlah baki adalah sifar.

Tuan/Puan boleh membuat bayaran ansuran kepada saya secara tunai atau pun melalui akaun Bank Islam Malaysia Berhad, no. akaun 08068020247724. Sekiranya tuan/puan membayar melalui akaun Bank Islam saya, sila maklumkan kepada saya butiran bayaran tersebut melalui email ipda atau sms saya di talian 012-424 1711.

Semoga lawatan ini berjaya dilaksanakan.

No comments:

Post a Comment